^Back To Top

Calendar

« Octombrie 2017 »
Lun Marţi Mie Joi Vin Sâm Dum
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Newsletter

Linkuri utile si Parteneri

comisia-europeana-logo

Camera de comert

prefectura-ph

stema

Consiliul judetean

UPG

AJOFM

Noutati

Noutati (4)


1Miercuri 14 septembrie 2016, Centrul Europe Direct Ploiesti a organizat la sediul sau o vizionare publica a discursului președintelui Juncker privind starea Uniunii în 2016, sustinut în fața Parlamentului European, la Strasbourg.

Comisia a prezentat modul în care Uniunea Europeană poate întări securitatea în Europa prin îmbunătățirea schimbului de informații în cadrul luptei împotriva terorismului și prin consolidarea frontierelor externe.

2

Printre măsurile propuse se numără punerea în aplicare operațională accelerată a Sistemului european de poliție de frontieră și gardă de coastă, adoptarea și punerea în aplicare în scurt timp a unui Sistem al UE de intrare/ieșire și viitoarele propuneri de creare a unui Sistem european de informații și de autorizare privind călătoriile.

 

3

În plus, ca parte a eforturilor Comisiei de a deschide calea către o uniune a securității efectivă și autentică, comunicarea propune, de asemenea, luarea unor măsuri suplimentare menite să îmbunătățească securitatea documentelor de călătorie, să prevină fraudarea documentelor și să consolideze Centrul european de combatere a terorismului din cadrul Europol.

Comunicarea adoptată prezintă o serie de măsuri practice și operaționale menite să accelereze punerea în aplicare a Agendei europene privind migrația și a Agendei europene privind securitatea și să deschidă calea către o uniune a securității efectivă și autentică.

  • Sistemul european de poliție de frontieră și gardă de coastă: bazată pe Frontex și având posibilitatea, nou-creată, de a recurge la o rezervă de personal și de echipamente, noua agenție va asigura o gestionare în comun mai solidă a frontierelor externe ale UE. Agenția va sprijini statele membre prin identificarea deficiențelor și, atunci când este necesar, intervenții de remediere a acestora înainte ca ele să devină probleme grave. Comisia, Frontex și statele membre au întreprins deja lucrări pregătitoare, iar acestea vor fi accelerate și mai mult pentru a se asigura faptul că noua agenție va începe să funcționeze de urgență. Măsurile care trebuie luate de Comisie includ negocierea de acorduri cu țările terțe și adoptarea propunerilor bugetare necesare pentru a permite agenției să recruteze rapid personal suplimentar. Comisia invită statele membre să se asigure că contribuțiile naționale la rezerva de polițiști de frontieră și de echipamente sunt gata pentru a fi utilizate imediat și să remedieze lacunele actuale ca răspuns la cererile de experți pentru operațiunile Frontex din Grecia, Italia și Bulgaria.
  • Sistemul UE de intrare/ieșire (EES): Propus de Comisie la 6 aprilie 2016, împreună cu o modificare necesară a Codului frontierelor Schengen, Sistemul UE de intrare/ieșire (EES) va îmbunătăți gestionarea frontierelor externe și va reduce migrația neregulamentară în UE (prin abordarea cazurilor de depășire a perioadei permise de ședere), contribuind totodată la combaterea terorismului și a infracțiunilor grave și asigurând un nivel înalt de securitate internă. Sistemul va colecta date, inclusiv privind identitatea, documentele de călătorie și elementele biometrice, și va înregistra fișele de intrare și ieșire la punctul de trecere a frontierei. Sistemul se va aplica tuturor resortisanților țărilor terțe care sunt admiși pentru o ședere de scurtă durată în spațiul Schengen (maximum 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile). În prezent se desfășoară negocieri cu colegiuitorii cu privire la cele două propuneri, iar Comisia solicită adoptarea finală a propunerilor până la sfârșitul anului 2016, pentru ca sistemul să devină operațional la începutul anului 2020, după trei ani de dezvoltare
  • În aprilie, Comisia a lansat ideea creării unui Sistem european de informații și de autorizare privind călătoriile (ETIAS), având obiective similare cu cele ale binecunoscutului sistem „ESTA” al SUA. Crearea unui astfel de sistem prevede un nivel suplimentar de control asupra călătorilor exonerați de obligația de a deține viză. ETIAS ar urma să stabilească eligibilitatea tuturor resortisanților țărilor terțe exonerați de obligația de a deține viză pentru a călători în spațiul Schengen și dacă respectiva călătorie prezintă un risc în materie de securitate sau de migrație. Informațiile privind călătorii ar urma să fie colectate înaintea călătoriei. Comisia a lansat un studiu de fezabilitate privind ETIAS, ale cărui rezultate urmează să fie publicate în octombrie 2016. Pe baza acestora, precum și a consultărilor, Comisia intenționează să prezinte o propunere legislativă până în noiembrie 2016 privind instituirea ETIAS
  • Consolidarea Europol: Ca instrument principal al UE de intensificare a cooperării dintre autoritățile naționale responsabile cu securitatea, Europol a luat măsuri importante prin recenta înființare a Centrului european de combatere a terorismului (CECT), a Centrului european privind introducerea ilegală de migranți și a Centrului european de combatere a criminalității informatice. Comisia va colabora cu Europol pentru a consolida în continuare capacitățile agenției de combatere a terorismului, dar și activitatea acesteia împotriva introducerii ilegale de migranți și a criminalității informatice, de exemplu prin furnizarea resurselor suplimentare necesare pentru a răspunde nevoilor și așteptărilor cu privire la aceasta. Este, de asemenea, important să se îmbunătățească accesul Europol la principalele baze de date. În același spirit, Comisia încurajează statele membre să faciliteze înființarea unui centru de schimb de informații, pentru a crea o platformă în cadrul căreia autoritățile care obțin informații legate de terorism sau de alte amenințări transfrontaliere grave în materie de securitate să le împartă cu autoritățile de aplicare a legii.
  • Securitatea documentelor de călătorie este esențială pentru stabilirea identității persoanelor. O mai bună gestionare a liberei circulații, a migrației și a mobilității se bazează pe sisteme solide de prevenire a abuzurilor și a amenințărilor la adresa securității interne cauzate de ușurința cu care se pot falsifica unele documente. Comisia are în vedere noi modalități de a spori securitatea documentelor electronice și de a consolida gestionarea documentelor de identitate. Până în decembrie 2016, Comisia va adopta un plan de acțiune privind securitatea documentelor pentru a securiza mai bine permisele de ședere, documentele de identitate și documentele de călătorie provizorii (DCP).
Marți, 19 Ianuarie 2016 05:57

Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni

Scris de

PCPTEParlamentul European invită tinerii din România, cu vârste cuprinse între 16-30 de ani, să se înscrie în competiţia “Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni”, concurs organizat de către Parlamentul European şi Fundaţia pentru Premiul International Charlemagne din Aachen. Aflată la cea de-a noua sa ediţie, competiţia se adresează tinerilor care au realizat proiecte care promovează buna înțelegere între popoarele din diferite țări europene, oferind astfel exemple de cooperare între tineri din diferite state membre - cum ar fi evenimente pentru tineret, schimburi de experiență între tineri sau proiecte online care au o dimensiune europeană.

Înscrierile în cadrul etapei naţionale a concursului pot fi realizate până la data de 25 ianuarie 2016, urmând ca proiectul declarat câştigător de juriul naţional din România să concureze alături de celelalte 27 de proiecte câştigătoare din restul statelor membre. În luna aprilie, Parlamentul European va desemna cele 3 mari proiecte câştigătoare, premiul pentru cel mai bun proiect fiind în valoare de 5.000 €, premiul doi de 3.000 €, iar premiul trei de 2.000 €.

Premiul include, de asemenea, o invitație oferită celor trei laureați de a vizita sediul Parlamentului European (din Bruxelles sau Strasbourg) în toamna anului 2016. De asemenea, reprezentanții organizatorilor tuturor celor 28 de proiecte naționale selectate vor fi invitați să participe la ceremonia de decernare a Premiului Charlemagne pentru Tinerii Europeni, precum şi a Premiului Internațional Charlemagne din Aachen, în cadrul unei vizite care va avea loc la Aachen, în Germania, în luna mai 2016.

Mai multe informaţii despre regulamentul concursului, modul de înscriere, precum şi formularul de înregistrare se regăsesc la următoarele link-uri:

http://www.charlemagneyouthprize.eu/ro/form.html,
http://www.charlemagneyouthprize.eu/ro/rules.html,
http://www.charlemagneyouthprize.eu/ro/new_form.html
Marți, 19 Ianuarie 2016 05:52

Lansare Pactul pentru TINEri !

Scris de

FTRForumul Tinerilor din România lansează Pactul pentru TINEri, coaliție de organizații care susțin modificarea și aplicarea Legii Tinerilor (350 / 2006).

Constituția României, la articolul 49, alineatul (5), stabilește clar rolul tinerilor în societate, legislația națională trebuind să susțină și să ajute la implementarea acestuia: “Autorităţile publice au obligaţia să contribuie la asigurarea condiţiilor pentru participarea liberă a tinerilor la viaţa politică, socială, economică, culturală şi sportivă a ţării”.

În contextul adoptării de către Guvernul României a documentului programatic „Strategia Națională în domeniul Tineretului 2015-2020”, Forumul Tinerilor din România a considerat necesară și a inițiat o dezbatere publică referitoare la cadrul legislativ în care își desfășoară activitatea tinerii, cu scopul alinierii acestuia la legislația europeană și la nevoile reale ale celor peste aproximativ 5,5 milioane de tineri din România.

Strategia a evidențiat o serie de aspecte care converg către nevoia de actualizare a actualei Legi a Tinerilor (350 / 2006):

- legea 350 / 2006 NU rezolvă problema inechităților sociale existente în România, discrepanța dintre sectorul de tineret din mediul rural și cel din mediul urban fiind majoră;

- legea 350 / 2006 trebuie corelată cu principalii piloni ai Strategiei Naționale pentru Tineret (“Muncă și antreprenoriat“, “Cultură și educație non-formală”, “Sănătate, sport, recreere”, “Participare și voluntariat”), pentru a elimina dificultățile semnificative în îndeplinirea obiectivelor acesteia;

- legea 350 / 2006 NU pune accent pe participare activă, responsabilitate civică și dialog structurat cu tinerii, în contextul în care aceste obiective se înscriu în Strategia Europa 2020;

- legea 350 / 2006 NU răspunde nevoilor generației noastre și nu este corelată cu obiectivele și principiile europene din strategia Europa 2020 sau din Planul D pentru Democrație, Dialog și Dezbatere al Comisiei Europene.

În acest sens, în urma consultării a peste 2500 de tineri și 200 de organizații, prin Caravana Națională a Dialogului Structurat cu TINErii și Consiliul Național al Tinerilor din România, Forumul Tinerilor din România  ia atitudine și propune formarea Pactului pentru TINEri.

Scopul Pactului este de a genera o dezbatere reală în mediul public, cu privire la situația tinerilor din România, nevoile și provocările cu care se confruntă aceștia, care să genereze actualizarea Legii Tinerilor și aplicarea acesteia.

Invităm toate organizațiile de la nivel local și național să devină parte a Pactului pentru TINEri, prin completarea formularului disponibil la: http://bit.ly/1Oe6X9j.

Forumul Tinerilor din România reprezintă platforma națională neguvernamentală, apartidică, non-profit, în domeniul tineretului, ce reunește 165 de organizații din întreaga țară.

Viziunea Forumului este o lume în care tinerii își pot atinge întregul potențial, iar prin organizațiile neguvernamentale încurajăm, susținem și reprezentăm tinerii din România.

Contact:

Radu PETRARIU

Președinte

Telefon: +4 0745 61 43 57

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Aureliana POPA

Secretar General

Telefon: +4 0748 40 73 77

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Joi, 22 Octombrie 2015 13:11

Promotori ai Educaţiei pentru Dezvoltare Durabilǎ

Scris de
Tranziţia de la 1987 la 2030…
… în contextul UE 2015 ~ Anul European pentru Dezvoltare
Fii un cetăţean informat!!

» ‘… va veni vremea când fiecare naţiune va depune într-o federaţie mondialǎ câte o pǎrticicǎ din suveranitatea sa naţionalǎ, pentru binele general…’ -Nicholas Murray- filosof, diplomat ṣi profesor american, directorul Univ. Columbia- Butler, ‘A World in Ferment: Interpretations of the War for a New World’- cap. “The United States of Europe’’

U.N. logo pattern a press conference background at the United Nations headquarters, Tuesday, Sept. 3, 2013. (AP Photo/Bebeto Matthews)

U.N. logo pattern a press conference background at the United Nations headquarters, Tuesday, Sept. 3, 2013. (AP Photo/Bebeto Matthews)

Într-o lume actuală tranzitorie, precum o mască căreia i se schimbă expresia de la o trăire la alta, omul nu poate decât să ţină pasul, să nu se opună noului, ci mai degrabă să sară ca un fluture dornic de frumuseţe, din experienţă în experienţǎ în scopul acumulării noilor abilităţi cerute pe piaţa tranziţiei globale. De obicei, într-un astfel de context, ne lovim aspru de noutate, adaptându-ne mai repede sau mai greu, în funcţie de poporul şi de cultura de care aparţinem. Nu este prea uşor, însă este cu siguranţă mai uşor să rămânem opaci la nou, fără a depune nici un efort în sprijinul transformării globale şi, implicit, a noastră. Uşor nu poate fi până la capăt, căci noul ne obligǎ practic să ne lăsăm deschişi către progresul naţiunii ca dimensiune globală prin cooperare şi toleranţǎ, în detrimentul gândirii închise de tip ‘patul lui Procust’, unde ne încap picioarele însă nu ne mai încape şi capul fiind, de altfel, poate prea greu pentru a-l cǎra cu atâta îndârjire spre nou.

Globalizarea este un termen controversat, mai degrabǎ cu stigmat peiorativ, pe care mulţi dintre noi nu îl agreeazǎ pe considerent de ṣtergere a valorilor, tradiţiilor culturale în care ne-am nǎscut fiecare. Si nu este greṣitǎ aceastǎ viziune, când ne gândim la invazia mǎrfurilor din afarǎ care ne afecteazǎ producţiile proprii. Am meditat însǎ la cauzele reale ale unui astfel de fenomen? Oare vina cui este cǎ produsele noastre autohtone nu apar pe rafturi sau nu sunt considerate de calitate?
Globalizarea nu acţioneazǎ numai într-un singur sens, ci lucreazǎ pe ambele faţete ale aceleiaṣi monede, traduse în cazul analizei de faţă prin asimilare şi integrare. Ar părea ciudat ca cei doi termini să nu fie sinonimi, însă se dovedesc a fi chiar antonimi, dferenţa de nuanţă fiind destul de fină. Aşadar, ‘înţelesul pozitiv al globalizării este acela de progres. Un schimb de informaţii şi o economie neîngrădită în toată lumea, fără bariere şi fără influenţa politicului, un joc liber al puterilor prezente pe piaţă. Cu alte cuvinte, salutăm prezenţa unei pieţe mondiale libere. Un asemenea sistem trebuie să se alinieze după anumite drepturi naturale şi după o ordine dinainte acceptată. […] partea negativă a globalizării este nivelarea şi încercarea de a duce într-un ritm comun culturi cu diverse grade de dezvoltare.’ (E.O. Chirovici, Naţiunea Virtuală: eseu despre Globalizare, pag. 7)

Acest articol are ca punct de interes partea pozitivă a globalizării, însă pentru a fi înţeles mai bine contextul discursului, trebuie să oferim definiţii clare ambelor valenţe ->
Asimilare = absorţia unei minorităţi în condiţiile anulării identităţii culturale proprii şi introducerea în anume tipare ale majorităţii. Am putea-o numi ‘convertire’ sau s-ar putea defini şi ca ‘suprimarea’ sau ‘purificarea’ etnică. În final, asimilarea presupune discriminare şi separatism, creând astfel ETNOCIDUL care este egal cu pierderea identităţii unui popor.
Integrare = este ceea ce numim, după deviza Uniunii Europene, unitate în diversitate, adică acceptarea unei culturi şi a unei civilizaţii (fie şi minoritare sau grupuri etnice), considerând-o un suflu nou, adică o piesă de puzzle ce ajută la identificare, un pilon în procesul de dezvoltare a lumii noi. Şi nu putem analiza acest context, fără a aminti concepte precum : multiculturalism, transculturalitate, interculturalitate, plurilingvism, mobilitate.

Scurt istoric pentru o întelegere aprofundatǎ ->

Punând punctual pe I-ul Integrării, să vorbim despre educaţia pentru dezvoltare globală şi despre etapele stabilirii agendei globale în acest sens.

I. Începând cu anul 1987 şi cu Raportul Brundtland al Comisiei ce a fost convocată de către Statele Unite ale Americii pentru a examina degradarea mediului global, a fost definit termenul de sustenabilitate = calitate a unei activități de a se desfășura fără a epuiza resursele disponibile și fără a distruge mediul, deci fără a compromite posibilitățile de satisfacere a nevoilor generațiilor următoare. Concret, direcţia economiei mondiale trebuia să ia o nouă turnură, un fenomen de tranziţie necesar. Astfel, sustenabilitatea trebuia să se raporteze la următoarele opt (8) aspecte->
1. Capitalul de resurseP1180998
2. Energia încorporată
3. Comunitatea globalǎ
4. Economia
5. Regenerabilitatea
6. Înțelepciunea tradițională
7. Schimbarea instituțională
8. Tehnologia
Cu alte cuvinte, în acest an s-au pus bazele tranformarii lumii în care trăim prin apel la schimbarea parametrilor economici.

II. Mergând mai departe, în 1992, la Conferința Mondială asupra Mediuluide la Rio de Janeiro (Brazilia), statele lumii au agreat că drumul spre o dezvoltare durabilă se poate face numai printr-un parteneriat comun, global. Dezvoltarea durabilă să reprezinte dezvoltarea economică de ansamblu a unei țări sau regiuni prin parteneriate globale eficiente.

III. În septembrie 2000, în contextul Summit-ul Mileniului s-au adoptat Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului (ODM) în prezenţa liderilor din 191 de ţǎri. Aceştia s-au angajat să îndeplinească 8 puncte-cheie care aveau ca scop principal eradicarea sărăciei extreme în lume până la finele anului 2015. Această Declaraţie a Mileniului reprezintă unica agenda globală în domeniul dezvoltării, asupra căreia exista un acord la cel mai înalt nivel între majoritatea statelor lumii.

Obiectivele ODM ->P1180990
1. Reducerea sărăciei severe (100% realizat 2015)
2. Accesul universal la ciclul primar de învăţământ (55% realizat 2015)
3. Promovarea egalităţii între sexe şi afirmarea femeilor (100% realizat 2015)
4. Reducerea mortalităţii infantile (80% realizat 2015)
5. Îmbunătăţirea sănătăţii materne (60% realizat 2015)
6. Combaterea HIV/SIDA, a malariei şi a tuberculozei (100% realizat 2015)
7. Asigurarea unui mediu durabil (100% realizat 2015)
8. Crearea unui parteneriat global pentru dezvoltare (continuu)
(vezihttp://www.md.undp.org/content/moldova/ro/home/post-2015/mdgoverview/)

IV. În 2012, ne întoarcem la Rio pentru Summitul Naţiunilor Unite privind Dezvoltarea Durabilă (Rio+20). Aici a fost lansată consultarea pentru definirea noii agende care va ghida dezvoltarea internaţională după 2015. Astfel, ONU a lansat cel mai mare sondaj de opinie online.

V. De curand, între 25-27 septembrie 2015 a avut loc ultimul Summit al Dezvoltǎrii Durabile – Agenda pentru Dezvoltare Durabilǎ 2030, la care au participat 193 de lideri din lume, elaborând 17 Obiective Globale pentru realizarea urmǎtoarelor ->
1. Eradicarea sǎrǎciei extreme
2. Lupta împotriva inegalitǎţii ṣi injustiţiei
3. Combaterea schimbǎrilor climatice

Cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilǎ vor fi astfel corelate la Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului (ODD <-> ODM) ṣi conectate la domeniile principale ale Planului Strategic: dezvoltarea durabilă, guvernarea democratică și consolidarea păcii, precum și reducerea dezastrelor și a schimbărilor climatice.

Fii cetǎţean informat! Agenda de dezvoltare post-2015 o gǎseṣti aicihttp://www.md.undp.org/content/moldova/ro/home/post-2015/sdg-overview.html2015

Uniunea Europeană a jucat întotdeauna un rol important în asistenţa umanitară. Ajutorul extern livrat de UE este egal cu aproape o zecime din bugetul său. De ajutorul UE pentru dezvoltare beneficiază aproximativ 150 de ţări din întreaga lume.
2015 este primul an european dedicat acţiunilor externe ale Uniunii şi rolul pe care îl joacă Europa în lume. Organizaţiile europene pentru dezvoltare pot demonstra acum angajamentul Europei faţă de eradicarea sărăciei la nivel mondial şi pot încuraja cât mai mulţi europeni să se implice în acţiuni de dezvoltare.
Fii cetǎţean informat! Acceseazăhttps://europa.eu/eyd2015/ro/content/about-2015 pentru mai multe detalii!

Lunile tematice 2015 – Anul European pentru Dezvoltare

P1180987Tranziţia/Evoluţia de la ODM la ODD ->

Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului
2000-2015 (ODM) VS. Obiectivele de Dezvoltare Durabilǎ 2015-2030 (ODD)

  • Reducerea sǎrǎciei la jumǎtate VS. Eradicarea sǎrǎciei
  • Ţinteau în special problemele ţǎrilor în curs de dezvoltare VS.Universale, aplicabile tuturor ţǎrilor indiferent de gradul de dezvoltare atins
  • Limitate ca acoperire ṣi teme VS. Cuprinzǎtoare ca acoperire ṣi teme
  • Stabilite la nivel inter-statal printr-un proces decizional de sus în jos VS. Proces inclusiv de consultare – state<->ONG-uri<-> cetǎţeni
  • Finanţarea eforturilor prin Asistenţǎ Oficialǎ pentru Dezvoltare acordatǎ de statele dezvoltate celor în curs de dezvoltare VS. Dezvoltarea economicǎ devine principala sursǎ a finanţǎrii
  • Educaţie – accent pe cantitate VS. Educaţie – accent pe calitate

Ce urmeazǎ? 
În decembrie 2015 va avea loc la Paris a 21-a Sesiune pe problematica schimbǎrilor climatice în contextul Agendei Naţiunilor Unite pentru a ajunge la un nou accord global in acest sens – era post-2015 a Dezvoltǎrii Durabile. (vezi http://www.undp.org/content/undp/en/home/presscenter/events/2015/december/COP21-paris-climate-conference.html)

Concluzie -> scopul educaţiei pentru dezvoltare globalǎ este de a determina cetǎţeanul sa ia parte activ în comunitate oriunde ar fi pe glob, rolul de actor social fiind mai mult decât necesar în contextul schimbǎrii parametrilor economici, unde economia va trece încet dar sigur cǎtre tehnologie sustenabilǎ, atentǎ cu mediul înconjurǎtor ṣi precursor al unor generaţii noi, sǎnǎtoase ṣi uṣor adaptabile noului model de societate.

Fii un cetǎţean global informat! Cum te poţi implica? P1190048vezi ->

(RE)Surse ->
https://sustainabledevelopment.un.org/
http://www.globalgoals.org/
http://www.europa.eu/eyd2015
https://europa.eu/eyd2015/ro
http://www.md.undp.org/content/moldova/ro/home/post-2015.html
http://www.undp.ro/

‘2015 nu este un an oarecare, 
este anul in care avem sansa sa schimbǎm cursul istoriei’
Ban Ki-moon – Secretar General ONU

(Ana Nedelcu – multiplicator al informaţiei pentru educaţie globalǎ – participare în cadrul trainingului ”Informaţie multiplicatǎ, un plus de impact” – livrat de ARCADIAhttp://www.arcadianetwork.org în parteneriat cu UE, MAE, UNPD – octombrie 2015)

Sursa: https://ananedelcu.wordpress.com/2015/10/09/promotori-ai-educatiei-pentru-dezvoltare-durabila/

Copyright © 2013. Europe Direct Ploiesti  Rights Reserved.