^Back To Top

Calendar

« Noiembrie 2016 »
Lun Marţi Mie Joi Vin Sâm Dum
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Newsletter

Linkuri utile si Parteneri

comisia-europeana-logo

Camera de comert

prefectura-ph

stema

Consiliul judetean

UPG

AJOFM

EUROPE DIRECT PLOIESTI - STIRI - EVENIMENTE
Joi, 24 Noiembrie 2016 06:32

Daramarea barierelor prin accesul on-line

Miercuri, 23 noiembrie, Centrul Europe Direct Ploiesti, in parteneriat cu Universitatea de Petrol si Gaze din Ploiesti si compania Exelo Training&Development din Bucuresti  a organizat un workshop denumit generic “Daramarea barierelor prin accesul on-line”, care s-a desfasurat in incinta Universității Petrol-Gaz din Ploiești, sala de conferinte AP10.

Obiectivul acestui eveniment l-a constituit informarea tinerilor depsre tehnologiile digitale aplicabile in piata unica europeana si pregatirea tinerei generatii pentru aceasta si dar si  apropierea mediului de afaceri de cel universitar. 

Atingerea obiectivului propus a fost posibila cu sprijinul si expertiza companiei Exelo Training&Development care detine un produs denumit “Simulatorul de Business”.

Acesta este o platforma online care simuleaza provocarile operationale ale unei organizatii si testeaza abilitatile de business ale participantilor si este o aplicare a abordarii moderne a educatiei prin intermediul jocului.

Platforma permite participantilor sa inteleaga provocarile operationale ale unei organizatii bazate pe proiecte cum ar fi complexitatea si interrelationarea dintre diferitele functiuni ale unei organizatii sau consecintele deciziilor manageriale.

Software-ul emuleaza o piata in care echipele de management ale diferitelor organizatii se afla in competitie.

La workshop au participat 30 de studenti de la Universitatea Petrol-Gaze Ploiești, Facultatea de Știinte Economice - Master Managementul Sistemelor Microeconomice - anul 2 si numerosi reprezentanti ai mediului academic.

De asemenea, au fost invitati si au participat si reprezentanți ai mediului de afaceri prahovean, care cu placere si curiozitate s-au alăturat studenților si cadrelor didactice si au format împreună echipe de lucru, împărtășnd astfel din expertiza lor de business.

Evenimentul a durat 3 ore si jumatate timp in care a fost lansat un scenariu:  5 companii tinere care se afla in competitie in aceeasi piata - Aplha Ltd, Beta Tld, Gamma Ltd, Delta Ltd si Epsilon Ltd; doua din companii aveau proleme de imagine, alta de natura HR, cea de-a treia avea probleme de cash si ce a de a 5-a  era in regula, dar trebuia sa se mentina pe piata si sa faca profit.

Membrii echipelor au avut ca tema sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a „salva” companiile, astfel, proprietarii companiilor au decis sa angajeze noi manageri, virtuali,  si le-au solicitat sa analizeze strategia organizatiei, sa asigure ca organizatia nu are probleme de lichiditate, sa stabilizeze operatiunile si sa seteze un plan de crestere pentru orgzanizatie, sa atinga obiectivele setate de actionari si sa pregateasca o previziune a cash flowului pe 4 trimestre.

S-a lucrat interactiv, participantii au avut ocazia sa aplice practic notiunile studiate in cadrul masterului si au ajuns sa intelega mai bine structura unei organizatii si importanta elaborarii de  strategii, planificarea obiectivelor strategice, lucrul in echipa, importanta leadership-ului, luarea deciziilor in conditii de presiune, cum sa gestioneze schimbarea si stresul sau cum sa degele eficient.

Fiecare din participanti a avut ocazia sa-si asume un rol in echipa impreuna cu care a proiectat destinul unei companii pentru o perioada (virtuala) de doi ani (cele 4 trimestre). La finele celor doi ani am facut impreuna bilantul firmelor: faliment sau leader de piata.

Reprezentantii Centrului Europe Direct Ploiesti s-au implicat activ in joc, facand parte din cate o echipa  alaturi de masteranzi, profesori sau oameni de afaceri si reusind impreuna cu echipa lor, salvarea a 2 din cele 5 firme.

La finalul jocului, toti participantii au fost felicitati pentru rezultate, au primit diplome de participare si au apreciat experienta ca fiind una extrem de folositoare.

Consideram ca “Simulatorul de Business” este o metoda de învățare inedită care provoacă participanții să comunice, să ia decizii și să-și asume responsabilitatea. La toate acestea se adaugă și distracția din timpul unui astfel de exercițiu.

1234

Publicat în Evenimente
Duminică, 06 Noiembrie 2016 06:36

Ziua Centrelor Europe Direct din Romania

Centrul Europe Direct Ploiesti a sarbatorit astazi la Ploiesti - Ziua Centrelor Europe Direct din Romania, care este o inițiativă a Rețelei Europe Direct România, dedicată Zilei Mondiale a Educației – 5 octombrie.

In prima parte a zilei am vizitat scoala gimnazială "Henri Mathias BERTHELOT" din Ploieşti, unde sub genericul “Scoala primara - ABC-ul educatiei europene" am prezentat beneficiile educației, in contextul European.

Constienti de nevoia tot mai mare de educatie europeana si rolul crucial al scolii in pregatirea tinerilor ca „buni cetateni europeni in viaţa de zi cu zi”, am vorbit elevilor despre drepturile lor in calitate de copii si de locuitori ai unui stat membru UE.

Prin bunavointa doamnei invatatoare Adriana Vasile si a doamnei Director Irina Roşca am fost oaspetii unor elevi de clasa a II-a, carora le-am prezentat si explicat, pe intelesul lor, conceptele de “uniune europeana” si “cetatenie europeana”.

Pe parcursul timpului petrecut impreuna am aflat care sunt drepturile copilului folosind ca material suport o proiectie video, deosebit de apreciata de cei mici, deoarece imaginile si dialogurile foarte sugestive i-au ajutat sa inteleaga si sa retina, mai usor, ce drepturi au.

Acum copiii stiu si care sunt cele 28 de state membre UE, le-am identificat impreuna pe harta, am invatat care sunt capitalele acestora, care este limba oficiala, dar si cate limbi sunt vorbite in total pe teritoriul UE. Ne-am si jucat, completand un puzzle cu imagini si nume ale capitalelelor europene.

Am fost placut surprinsi de surpriza pe care gazdele noastre ne-au pregatit-o si anume o mica expozitie cu desene realizate de elevi, cu tema “Ziua Mondiala a Educatiei”.

Cei 38 de copiii au primit diploma de “Cetatean European Creativ” si materiale informative tematice, cum ar fi revista “Sa descoperim Europa” si carticica “Misterul stelutelor aurii”.

In partea a doua a zilei, am participat la seminarul "Alegeri inteligente - clienti multumiti” in cadrul caruia reprezentanti ai unor institutii bancare europene au oferit o imagine de ansamblu asupra mecanismului financiar European.

Au participat: Credit Agricole Bank Romania, EFI Garant Group IFN SA, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM) si reprezentanti ai mediului de afaceri prahovean.

In cadrul evenimentului au fost prezentate si servicii din categoria daily banking – cont curent, produse de trezorerie, pachete de salarii, Internet Banking, Trade Finance - servicii de creditare pe termen mediu și lung si finanțări non-cash – scrisori de credit, scrisori de garație, trade finance.

In incheiere a avut loc o sesiune activa de intrebari si raspunsuri in care reprezentantii mediului de afaceri au stat fata in fata cu finantatorii si au discutat punctual, potentiale solutii de finantare.

În această perioadă, toate cele 31 de Centre de informare Europe Direct din România organizează acțiuni locale cu scopul de a atrage atenția asupra importanței educației pentru societate.

12345

Publicat în Evenimente

Responsabilitatea socială și etica sunt două concepte apropiate și intrepătrunse.

Responsabilitatea socială a firmelor reprezintă preocuparea managerilor de a întreprinde acțiuni care protejează și imbunătătesc atât bunăstarea societătii, cât și interesele organizației. 

 

Această preocupare este demonstrată de către managerii care consideră atât interesul pe termen lung al firmei lor cât și relațiile firmei cu mediul (societatea) în care operează. 

 

Cu alte cuvinte, pe langă responsabilitatea managerilor de a conduce firmă în așa fel încât să creeze profit, ei au o responsabilitate socială față de mediul în care operează, fată de angajații lor, față de consumatori, etc., adică fată de tot ceea ce se constituie că stakeholderi (mediu, clienți și consumatori, acționari, angajați, creditori, organizații guvernamentale și neguvernamentale, furnizori, publicul larg) ai firmei. 

 

Astăzi o firmă nu mai este suficient să-și indeplinească obiectivele legate de profit, ea trebuie să dezvolte programe de protecția mediului, să ofere șanse egale de angajare, să creeze locuri de muncă sigure, să producă produse sigure  să contribuie la dezvoltarea durabilă a țării.

 

Totuși, tratarea acestei responsabilităti la nivelul unitătilor economice nu este incă la nivelul celorlalte țări din Uniunea Europeană. Această poate fi explicat printr-un nivel mai  scăzut al profitabilitătii firmelor, precum și prin necunoașterea rolului responsabilitătii sociale în cadrul activitătii firmelor.

 

Comportamentele sociale responsabile ale firmelor sunt anticipative, preventive și nu doar reactive sau restaurative.

Performanța economică este fundamentul pentru celelalte trei componente: etică, filantropică si legală, care formează piramida responsabilitătii sociale a firmei. În același timp cu obținerea profitului (exercitarea responsabilitătii economice), firma trebuie să-și desfăsoare afacerile în limitele legale (exercitarea responsabilitătii legale), să facă ceea ce este drept, just și echitabil (exercitarea responsabilitătii etice) și să fie un bun partener cetătenesc (exercitarea responsabilitătii filantropice). 

 

Totodată, răspunderea socială asigură indirect un profit motivațional; chiar dacă nu se castigă bani, generozitatea poate creă firmei o imagine deosebit de favorabilă care să o sustină în demersurile sale pentru îndeplinirea obiectivelor propuse.

 

Un important exercițiu de imagine pentru firmele prahovene o reprezintă premierea lor în cadrul Galei Responsabilității Sociale a Întreprinderii  realizată de către Centrul Europe Direct Ploiești în cadrul celui mai important eveniment de premiere a performanței mediului de afaceri - Topul Județean al firmelor  organizat de Cameră de Comerț și Industrie Prahova.

Ne-am bucurat să putem premia și anul acesta firme care au demonstrat pe lângă eficientă, profitabilitatea și dezvoltarea economică care le-au adus în Top și o preocupare permanență  pentru oameni, mediu și societate. 

 

Pentru ediția 2016 a Galei Respnsabilitătii Sociale a Întreprinderilor au fost evaluate și premiate 40 de companii din cele două clase de mărime: mici-mijlocii și mari-foarte mari. 

 

Au primit trofee:

-          15 companii din categoria “mari si foarte mari”: AGRISOL INTERNATIONAL, ALEXANDRION GRUP ROMANIA, ARTSANI COM, BERGENBIER S.A., CONFIND, CONPET  S.A., FILIALA DE DISTRIBUTIE A ENERGIEI ELECTRICE "ELECTRICA DISTRIBUTIE MUNTENIA NORD" S.A., LEMET , NEPTUN S.A, OLTINA  IMPEX PRODCOM, PAJO HOLDING, TIMKEN ROMANIA S.A., TYMBARK MASPEX ROMANIA, VEOLIA ENERGIE PRAHOVA, YAZAKI.

-          16 companii din categoria “mici si mijlocii”: APA NOVA PLOIESTI, BAUELEMENTE, BAUPARTNER, CONSTRUCT, BES ROMANIA, BIOSOL PSI, CORAL IMPEX, ESPERANDZA COM IMPEX, IPM PARTNERS ROMANIA S.A, KRAFTANLAGEN ROMANIA, LIDO GARBEA, MONTAJ CARPATI S.A., OZTASAR, PRAM MAYA, SITAN GRUP, STEEL TRUST CONSTRUCTII CIVILE SI INDUSTRIALE, X-OIL GRUP.

9 companii au primit diplome de merit: BALKANICA DISTRAL, BAUPARTNER CONSTRUCT, DEKOMTE DE TEMPLE ENGINEERING, FLORICON SALUB, INDUSTRIE MICA PRAHOVA SA, LIPLAS PROD, PETROSTAR SA, PROTELCO SA, STATII DE SPALARE VAGOANE SI CISTERNA CFR SSVAC.

Îi felicităm, încă o data, pe câstigatorii de anul acesta și  dorim să ne reantalnim și anul viitor la Gală, în condițiile în care, sperăm să avem tot mai multe firme care vor concura pentru trofeele de responsabilitate socială.

Publicat în Evenimente
Copyright © 2013. Europe Direct Ploiesti  Rights Reserved.